Як змінюються тренди споживчого кредитування в Україні

Як змінюються тренди споживчого кредитування в Україні

Oct 03

Рітейлери розглядають продаж в кредит як можливість запропонувати різні варіанти оплати, щоб отримати більш лояльну аудиторію. Вони відзначають зростання середнього чека при покупці в кредит, при цьому трійка лідерів за категоріями, які купуються в кредит, залишається незмінною: смартфони, БТіЕ, ноутбуки. Змінюються способи видачі кредитів, споживачі все частіше дивляться на онлайн-рішення
Керівник департаменту споживчого кредитування COMFY Андрій Пшеничний каже, що в цьому році частка покупок в кредит по відношенню до минулого року збільшилася на 6-7%. Він зазначає, що настрій споживачів позитивний, вони із задоволенням роблять покупки в кредит. За його словами, найбільш швидкозростаюча і популярна на ринку категорія – смартфони. Досить часто зустрічаються серед покупок в кредит телевізори і холодильники. У період Back to School (серпень-вересень) в COMFY спостерігали зростання попиту на ноутбуки.
У роздрібній мережі Brain, що спеціалізується на продажу IT-товарів, кажуть, що частка кредитування зростає в рамках сезонності. Незмінний лідер – це смартфони, далі йдуть ноутбуки. Трійку лідерів замикають телевізори. Окремо відзначають, що за останній рік група «відеокарти» виривається в лідери кредитування, але цей фактор обумовлений Майнінг, хоча даний бум вже трошки спав
«Основа нашої компанії – це робота з постійними клієнтами, і, як показує практика, такі клієнти рідко звертаються в кредитні установи. Зростання квартал за кварталом, рік до року в нашій мережі частка кредитування – зросла на 50%. Якщо порівнювати частку продажів в кредит на поточну дату рік до року, то частка зросла також на 50% », – говорить керівник роздрібної мережі Brain Тарас Мазур
За словами керівника напряму обслуговування торгових підприємств ПриватБанку Євгена Васильцова, середня сума споживчого кредиту в 2017 році становить 9500 грн проти 6800 грн в 2016-м. Це пов’язують зі зниженням обмеження щодо нарощування кредитного портфеля, що дозволило банку підвищити доступні ліміти на покупки фіз. осіб. За 2017 рік «ПриватБанк» вже видав споживчих кредитів майже на 30% більше, ніж за весь 2016. Частка онлайн в цьому році перевищила 21%. Готівкові кредити на сьогодні – це майже 5% від загальних видач.
Середній чек в COMFY в цьому році виріс на 17% в порівнянні з минулим роком. Але це загальна тенденція зростання середньої ціни на всьому ринку, на що впливає інфляція і девальваційні процеси, інші чинники. Вартість техніки, яку беруть в кредит, завжди вище.
У Brain середній чек по кредитуванню $ 450. «Якраз така сума два роки незмінна, адже ця сума вище, ніж середня зарплата середньостатистичного українця за три місяці», – каже Тарас Мазур.
«Клієнти, як і раніше готові вносити початковий внесок і намагаються закрити кредит достроково, вкладаючись в пільговий період. Залежно від групи товарів, на покупку яких оформляється кредит, зростання середнього чека склало 10-20%. Основна причина зростання середньої суми кредиту – зростання цін на товари », – розповідає начальник управління продажів споживчих кредитів« ПУМБ »Олександр Реутов.

У «Приватбанку» кажуть, що спостерігається тренд здешевлення вартості кредиту для кінцевого користувача, тому в банку розраховують на зростання ринку споживчого кредитування.
«Є величезний сегмент клієнтів, для яких кредит – це єдиний варіант покупки товарів. Адже більше громадян України працюють вже офіційно, і ситуація з курсом трохи стабілізувалася. Люди звикли до цієї ситуації, відповідно, будуть збільшуватися продажу, в тому числі і обсяги продажів в кредит», – каже Тарас Мазур. Він прогнозує на 2017-2018 роки зростання споживчого кредитування мінімум на 30%.
Клієнти йдуть в онлайн.
У «Приватбанку» кажуть, що частка споживчих кредитів, оформлених в віддалених каналах, стає дедалі більше, як і кількість звернень в цілому. Євген Васильцов зазначає, що, крім класичних каналів кредитування, клієнтам банку також доступна можливість оформлення кредитів в терміналі самообслуговування, в мобільному додатку, навіть в Facebook.
«Ми йдемо від класичного рітейлу в сторону онлайну та інших віддалених каналів, які не прив’язують клієнта до часу і місця. Це і є основний вектор розвитку споживчого кредитування в Україні », – каже Євген Васильцов.
У «ПУМБ» в 2018 році найбільше зростання очікують в сегменті кредитування на покупку товарів через інтернет-магазини. «Ми спостерігаємо зростання активності власників кредитних карт при покупці споживчих товарів, що свідчить про зацікавленість клієнтів у швидкому та легкому способі покупок в кредит», – говорить Олександр Реутов.

За матеріалами: http://retailers.ua/news

Наша компанія ФК “БІЗНЕС КАПІТАЛ” пропонує послуги у сфері надання фінансових кредитів, лізингу, факторингу, як фізичним так і юридичним особам.

Залишились питання?

Ви маєте змогу отримати безкоштовну консультацію відправивши запит

Бажаєте дізнатись більше?